S ciljem pove?anja izlaznosti mladih BiH na izbore kao i njihovog interesa za politi?ka zbivanja i svoj položaj u društvu 20-ak lokalnih organizacija mladih i grupa iz 30 gradova BiH u saradnji sa Omladinskom informativnom agencijom BiH (OIA) provodi kampanju „IZLAZIM 3.10.“. Na prošlim opštim izborima glasalo je samo 47% mladih, a prema nedavnom istraživanju 78% mladih je izjavilo da nije zainteresovano za politiku. Upravo zbog toga se i došlo na ideju organizovanja uli?ne akcije u 32 grada BiH, na kojoj ?e se razogovarati sa mladima, predstaviti informacije o izlasku na izbore uz izložbu postera i poruka mladih iz ?itave države.
Osnovni argumenti mladih protiv izbora su da „nemaju za koga glasati“ i „da njihov glas ne vrijedi“. Me?utim, u ovoj kampanji mladi se informišu o „otvorenim listama“ na kojima mogu prona?i više od 30 stranaka, a na web portalu se obrazovati o tome koja stranka šta nudi i šta zastupa, kao i da mogu glasati samo za pojedince. Na listama ?e se na?i i 1.834 kandidata koji imaju ispod 30 godina i ve?ina ?e se po prvi put boriti na izborima.
Ulicne akcije „IZLAZIM“ koje organizuju PRONI i OiA su održane u Bijeljini 30.09.2010. gpdine na Trgu Kralja Petra I Kara?or?evi?a i bi?e održana u Br?kom 1.10.2010. godine na Trgu mladih u Br?kom gdje su mladi ohrabreni da napišu pismo Gradona?eliniku Br?ko distrikta BiH o pitanjima mladih. Gra?ani Bijeljine i Br?kog, kao i ostalih gradova koji su uklju?eni u ovu akciju, mogli su pogledati postere i kratke filmove koji su dizajnirali i snimili mladi širom BiH.
Mladi su na kreativan na?in skretali pažnju na sebe i na akciju, npr. šetali su se zmijom koju su na?inili od platna i ?iji su dijelovi bili sami oni, postavljenim šatorom, ležaljkama, posterima, itd. Akcija je bila razli?ita od grada do grada i aktivnosti koje su mladim sami osmislili.
Kampanju „IZLAZIM“ podržali su Centri civilnih inicijativa, NED i Misija OSCE-a u BiH.
|